Vaeltajasielu




Sain aamulla vahvistuksia henkioppailtani, että sieluni on ehkä alun perin kotoisin linnunradan tuolta puolen. Saatan olla "vaeltajasielu" ja se kyllä selittäisi monta asiaa. Eli minulla ei ole ollut vain yhtä kotiplaneettaa, vaan olen kiertänyt planeetalta toiselle, etsien itseäni. Tiedän, että olen tullut maapallolle suorittamaan jotain tehtävää, vaikken muista tarkalleen, mikä se on. 

Olen oikeassa paikassa, vaikka koko elämäni ajan minusta on tuntenut, etten kuulu tänne. Minulla on ollut aina suunnaton kaipaus jonnekin muualle ja tuijottelen usein pihamaalla tähtitaivasta. Metsä ja luonto ovat kotini, siellä en tunne olevani yksin. En ole laumasielu, sillä ihmisten keskellä olen tuntenut aina suurta yksinäisyyttä. Kukaan muu ei ole pystynyt katsomaan maailmaa, samanlaisin silmin kuin minä. En osaa olla "ihminen" enkä tiedä, haluanko edes olla.

Huomasin jo lapsena olevani erilainen kuin muut, en kuulunut joukkoon. Näin ihmisten läpi, jos he valehtelivat tai teeskentelivät ja se aiheutti välillä hankalia tilanteita. Piti näytellä, etten huomaa ja joskus, kun ymmärsin, että joku inhoaa tai pelkää minua, saatoin kiusallani aiheuttaa hänelle vain lisää pelkoa. 

Olen ollut aina liian kiltti, en ole osannut asettaa ihmisille rajoja, enkä ole halunnut lyödä takaisin, vaikka minua on kohdeltu kaltoin. En ole halunnut käyttää voimaani väärin toisia ihmisiä kohtaan, koska tiedän, että saattaisin satuttaa heitä paljon pahemmin kuin he minua, sillä näen heidän heikot kohtansa. 

En ymmärrä, kuinka ihmiset voivat kohdella toisiaan niin julmasti. Sen näkeminen saa minut tuntemaan pohjatonta surua ja särkee sydämeni aina uudestaan ja uudestaan. Tiedän, että meillä jokaisella on oma roolimme, tässä hyvä/paha maailmassa ja olen ehkä liian naivi, kun kuvittelen, että jokaisesta ihmisestä löytyy jotain hyvääkin. Ikävä kyllä, kaikista en ole sitä löytänyt. 

Mutta ei auta, täällä olen, halusin tai en ja eteenpäin on pakko mennä. Onhan tämä ollut kuitenkin huikea matka kaikkine ilon ja surun oppiläksyineen. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan, se on vielä hämärän peitossa, joten on paras vaan keskittyä nauttimaan matkasta, kohti tuntematonta määränpäätä. 

Mukavaa päivää sinulle 🦄🤗🦄

T: Merja




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti